World of Hearing: nieuw winkelconcept van Schoonenberg

Audiciensketen Schoonenberg lanceert een geheel nieuw winkelconcept met de naam: World of Hearing. Bij het vernieuwende winkelconcept staat de beleving centraal en het bedrijf zet hoog in op service naar zijn cliënten. Ook kinderen en slechthorenden met zware gehoorverliezen en complexe gehoorproblemen zoals tinnitus kunnen terecht bij een van de vier audiciens of de TRT-tinnitus audiologe in de nieuwe winkel. Bij World of Hearing zijn ook dragers van cochleair implantaten van het merk Advanced Bionics welkom voor service. De winkel die een speciale aanpaskamer heeft voor het volledig onzichtbare Lyric hoortoestel opent vandaag in Dordrecht zijn deuren.

World of Hearing Schoonenberg winkel

World of Hearing anders dan andere winkels

Bij binnenkomst in de zeer ruim opgezette winkel van World of Hearing valt direct op dat de winkel anders is dan andere audicienswinkels. De winkel heeft tafels met grote ingebouwde touchscreens waar de cliënt uitgebreide informatie kan vinden. De client kan daarbij kiezen voor informatie uit de nieuwste hoortoestel-innovaties van Phonak en Unitron, gehoorbescherming of oplossingen voor specifieke en complexe gehoorproblemen. Denk hierbij aan tinnitus en werkproblemen.

world of hearing ervaar

Interactieve beleving en meer

Door vanuit de zuilen aan de wand een blokje te kiezen over een specifiek onderwerp en dat te plaatsen op de hoek van de tafel verschijnt direct informatie over het gekozen onderwerp op het in de tafel ingebouwde touchscreen. Ook is in de winkel een ruimte waar de cliënt zelf een eerste gehoorscreening kan doen, een laboratorium waar de audicien een scan van het oor kan maken en een 3D-printer om oorstukjes te printen. Voor clienten die een volledig onzichtbare hooroplossing willen, bestaat een speciale ruimte waar de Lyric van Phonak centraal staat.

world of hearing experience room

Experience room

Het meest indrukwekkende is de Experience Room die bestaat uit een meters hoog scherm met een geluidssysteem waar de slechthorende client direct meerdere hoortoestellen met elkaar kan vergelijken. De audicien stelt de hoortoestellen af op het individuele gehoorverlies waarna de client een of meerdere situaties kiest om de hoortoestellen in te ervaren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een jazz- of klassiekconcert, in de auto, op straat of tijdens een vergadering of etentje.
De audicien kan ook de meegekomen partner, familielid, vriend of kennis in het proces betrekken: zij kunnen ervaren hoe het is om slechthorend te zijn.

Nieuw concept World of Hearing op grond behoeften clienten

Steven Thomas, directeur Sonova Audiological Care Nederland vertelt dat er een grondig onderzoek onder cliënten vooraf is gegaan aan de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept van World of Hearing. Cliënten konden daarin aangeven hoe voor hen de ideale hoorwinkel er uit ziet en waar zij behoefte aan hebben. Steven Thomas daarover: “Op basis van de uitkomsten richten we ons op ‘onzichtbaar horen’ en komen we met een abonnementsservice. Bij de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept is ons moederbedrijf Sonova uit Zwitserland nauw betrokken, ‘s werelds grootste fabrikant van innovatieve hooroplossingen. Daarmee biedt World of Hearing het beste van twee werelden. De ruim 90 jaar ervaring van Schoonenberg en de expertise en innovatie van Sonova.”

Steven Thomas World of Hearing

Steven Thomas, directeur Sonova Audiological Care Nederland: “Met een abonnement wordt de klant volledig ontzorgd.”

Client volledig ontzorgd

Thomas legt uit dat cliënten voor een hoortoestel bij World of Hearing terecht kunnen vanuit de vergoede zorg, maar ook voor een van de nieuwste innovatieve hoortoestellen die tot de particuliere markt behoren. Hiervoor is er een abonnement mogelijk waarbij de cliënt een vast bedrag per maand betaalt. World of Hearing garandeert een optimale service: problemen met de hoortoestellen worden direct in het laboratorium in de winkel opgelost of het hoortoestel wordt vervangen. Na 3 jaar mag de cliënt kiezen voor een nieuw hoortoestel zodat hij altijd verzekerd is van een hooroplossing met de meest recente technologische en audiologische ontwikkeling erin.
World of Hearing levert de hoortoestellen inclusief oplader of batterijtjes en onderhoudsproducten. De audicien reinigt de hoortoestellen ieder half jaar en gaat na of de instellingen nog goed zijn.
Steven Thomas: “Met een abonnement wordt de klant volledig ontzorgd.”

Phonak Lyric

De volledig onzichtbare Lyric

Hoortoestellen van Phonak en Unitron

Omdat World of Hearing tot de Sonova groep behoort zullen de hoortoestellen die in winkels worden verkocht van de merken Phonak en Unitron zijn. Dat geldt ook voor het huismerk Novasense. Alleen op bindend recept van een audiologisch centrum wordt daarvan afgeweken. Het Zwitserse Phonak en het Canadese Unitron hebben beide een uitgebreid productgamma met veel keuze. De volledig onzichtbare Lyric maakt daar onderdeel van uit.
Phonak is daarnaast van oudsher sterk in solo apparatuur die ingezet kan worden in uitdagende luistersituaties zoals bij lezingen, vergaderingen en etentjes. De Roger Pen, de Roger Select en de Roger Table Mic zijn daarvoor toepasbaar en ook in de World of Hearing winkels beschikbaar. Ook werkenden met speciale behoeften op de werkplek kunnen daardoor goed terecht in de nieuwe winkelformule. De soloapparatuur werkt straks naadloos samen met de nieuwste Phonak Marvel hoortoestellen.

Hoorsupport en service dichtbij

In de World of Hearing winkel worden cliënten geholpen door een van de vier speciaal getrainde audiciens. Thomas: “Nadat de cliënt zijn hoortoestellen heeft meegekregen blijven we hem ondersteunen. Dat doen we met ons Hoorsupport programma dat we samen hebben ontwikkeld met de Vrije Universiteit. Ook kunnen we straks de nieuwste Phonak Marvel hoortoestellen via een app op de smartphone fijnafstellen. De cliënt kan via de app contact met ons leggen en aangeven waar hij behoefte aan heeft. De audicien kan op afstand wijzigingen in de instellingen van de hoortoestellen doorvoeren.” Clienten krijgen op deze manier zorg in hun eigen omgeving en worden zo van service ‘dichtbij’ voorzien. Hoorzorg waar ze niet meer de deur voor uit hoeven.

Service voor dragers cochleair implantaat Advanced Bionics

In de World of Hearing winkels kunnen ook dragers van cochleair implantaten (CI’s) van Advanced Bionics terecht voor service. Advanced Bionics maakt eveneens deel uit van de Sonova groep. De Naida hoortoestellen van Phonak zijn zo goed als mogelijk afgestemd om samen te werken met de CI’s van Advanced Bionics. Ook voor de service van deze hoortoestellen kunnen clienten terecht bij de door Advanced Bionics getrainde audiciens in de World of Hearing filialen.

World of Hearing winkel open vanaf vrijdag 21 december

De nieuwe World of Hearing winkel ligt in de binnenstad van Dordrecht (Achterom 9-11) en opent op vrijdag 21 december de deuren voor het publiek. In de straat is een parkeergarage en de winkel ligt 10 minuten lopen vanaf het centraal station. Begin volgend jaar opent de volgende World of Hearing winkel en de verwachting is dat er in Nederland maar ook elders in Europa meer van deze winkels komen.  Steven Thomas daarover: “We zullen het nieuwe winkelconcept blijven evalueren en deze en andere winkels optimaliseren aan de behoeften van clienten”.

Meer informatie: www.worldofhearing.nl

 



Mis geen enkele ontwikkeling binnen de audiologische branche

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen, de laatste trends en de scherpste aanbiedingen.

nieuwsbrief-afbeelding-rene

2 thoughts on “World of Hearing: nieuw winkelconcept van Schoonenberg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *