Signia nieuw hoortoestelmerk van Sivantos

25 januari 2016
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 2 min

Hoortoestelfabrikant Sivantos die in het eerste jaar jaar na de transitie een recordresultaat heeft neergezet qua omzet en winst, introduceert het nieuwe merk Signia. Dit staat te lezen in het persbericht dat het bedrijf uit Erlangen vandaag wereldkundig heeft gemaakt.
Het nieuwe premium hoortoestelmerk Signia zal in eerste instantie naast het reeds bestaande merk Siemens worden gevoerd.
Een jaar geleden is de audiologiedivisie van Siemens overgegaan naar de Sivantos Groep. Sivantos geeft aan een strategie te voeren die gericht is op winstgevende groei. Het bedrijf wil dit bereiken door een flink aantal nieuwe initiatieven te lanceren. Hiermee wil het bedrijf de grootste aanbieder binnen de hoorindustrie worden.

Eerste jaar Sivantos: recordjaar

Kijkend naar de omzet heeft de Sivantos Groep boekjaar 2015 afgesloten als het meest succesvolle jaar in de geschiedenis van de onderneming met een organische groei van meer dan tien procent. Hiermee presteerde de onderneming beter dan al haar concurrenten. De operationele activiteiten van de vroegere audiologiedivisie van Siemens AG zijn sinds begin 2015 overgegaan naar de Sivantos Groep. In het afgesloten eerste boekjaar (1 oktober 2014 tot 30 september 2015) behaalde Sivantos een omzet van 835 miljoen euro (tegenover 693 miljoen euro in het jaar daarvoor). De winst uit operationele activiteiten (genormaliseerde EBITDA) vertoonde met een groeipercentage van 31 procent een aanzienlijke stijging van 157 miljoen euro tot 206 miljoen euro. Sivantos groeit sneller dan de concurrentie en ziet wereldwijd haar marktaandeel stijgen.

Introductie nieuw hoortoestelmerk: Signia

Met het oog op een duurzame en onafhankelijke toekomst introduceert Sivantos Signia, haar nieuwe premium hoortoestelmerk. Op de middellange termijn zal er nog sprake zijn van co-branding met Siemens. In die periode zal Sivantos zich voorbereiden op haar toekomstige algehele autonomie ten aanzien van merkvoering. De hoortoestellen van Signia zullen in het voorjaar van 2016 op de markt komen en beide merknamen dragen: Signia aan de ene kant van de behuizing, Siemens aan de andere.
”De introductie van ons nieuwe merk Signia staat op een stevig fundament. De komende paar jaar zal het merk in co-branding met Siemens gevoerd worden. In die tijd willen wij het merk Signia ook aantrekkelijk maken voor de jongere doelgroep, zodat we nog meer groeien. We zien dit als een goed doordachte strategie en een natuurlijke evolutie” aldus Dr. Roger Radke, CEO van de Sivantos Groep.

Signia hoortoestellen

Groter marktaandeel door aanspreken jonger publiek

Sivantos wil met Signia haar marktaandeel in hoger tempo vergroten, door een jonger en breder publiek aan te spreken met communicatie op maat via eigentijdse kanalen. Dit betekent ook dat het merk een meer emotioneel, flexibel en menselijk imago zal krijgen, terwijl de Siemens-waarden van innovatie en kwaliteit recht overeind blijven. De twee merken zullen worden gebruikt in producten en verpakkingen, maar ook bij marketing en advertenties.

Grootste aanbieder

Het bedrijf wil met de merken Audio Service, Rexton, A&M, HearUSA en Audiebene de grootste aanbieder van hoorapparatuur ter wereld worden. Sivantos is in handen van de investeringsmaatschappij EQT met de familie Strüngmann als co-investeerder. Sivantos GmbH is merklicentiehouder van Siemens AG.
Om de doelstelling te realiseren en op koers te blijven met de groei zal de onderneming in haar activiteiten blijven investeren. Sivantos heeft aangekondigd dit jaar nog eens 20 procent extra uit te geven aan onderzoek en ontwikkeling om de grote innovatieve kracht van de onderneming op peil te houden. Daarnaast wil Sivantos haar online aanwezigheid verder ontwikkelen om het enorme potentieel van onvoldoende geholpen mensen met hoorverlies beter te benutten. Met de acquisitie van Audibene, ‘s werelds grootste online platform voor ‘hearing case management’, heeft Sivantos zich een strategisch voordeel verworven. Door in het “baby boomer” segment leads te genereren en van websitebezoekers klanten te maken, creëert Sivantos toegevoegde waarde voor alle distributiekanalen.

Meer informatie vindt u op www.sivantos.nl en www.signia-pro.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer nieuws

Het verhaal van Frances: lees hier over haar ervaringen met haar Cochleair Implantaat

18 april 2024 | Het is oktober 2012 als ik sinds lange tijd weer de wachtkamer van de KNO [...]

Fluoroscopie biedt meerwaarde bij plaatsing cochleair implantaat

15 april 2024 | Duitse onderzoekers zien voordelen van de inzet van een fluoroscopisch beeldvormingssysteem bij het implanteren van [...]

Bernafon Encanta nieuwe hoortoestelfamilie uit de koker van Demant  

14 april 2024 | Demant het moederbedrijf van Oticon en Bernafon lanceerde afgelopen week tijdens een bijeenkomst in Utrecht [...]

Realistische reclames zijn een utopie, ook voor hoortoestellen | Column

11 april 2024 | De roep om realistische reclames voor hoortoestellen komt met enige regelmaat voorbij op sociale media. [...]