Specsavers voor vijfde keer beste winkelketen van Nederland in categorie audicien

8 september 2022
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 2 min

Specsavers is voor de vijfde keer uitgeroepen tot beste winkelketen van Nederland in de categorie ‘audicien’. Dit gebeurde tijdens de uitreiking van de jaarlijkse ABN AMRO Retailer of the Year Awards. Volgens Nederlandse consumenten is Specsavers daarmee de beste winkelketen op het gebied van hoorzorg. Consumenten hebben met in totaal ruim 300.000 stemmen hun favoriete retailers beoordeeld op onder andere deskundigheid, service, prijs en assortiment.

Specsavers voor vijfde keer beste winkelketen van het jaar audicien hoorzorg

Waardering van klanten

“Deze prijs bewijst dat we naast betaalbare en professionele oogzorg, ook reeds jarenlang uitstekende expertise in huis hebben om slechthorenden de beste hoorzorg te bieden”, aldus Remko Berkel, directeur van Specsavers Nederland. “We zijn ontzettend trots dat consumenten ons voor de vijfde keer als de beste audicienketen van Nederland uitgeroepen hebben. Onze filosofie is om hoorzorg toegankelijk voor iedereen te maken. Dit houdt in dat wij innovatieve hoortoestellen, zoals oplaadbaarheid, connectiviteit en beter verstaan in complexe situaties beschikbaar maken binnen de verzekerde zorg. Met uiteraard een goede service en uitgebreide nazorg. Dat dat door onze klanten gewaardeerd wordt, laat deze prijs zien.”

specsavers beste winkelketen audicien 2021-2022 hoorzorg

Oog voor de toekomst

Vanwege de toenemende vergrijzing kijkt Specsavers continu naar mogelijkheden om klanten te begeleiden bij goed horen en zien, zonder daarbij in te leveren op kwaliteit en betaalbaarheid. Om oog- en hoorzorg toegankelijk te houden zoekt het bedrijf naar toekomstgerichte oplossingen. Hierbij richt Specsavers zich in het bijzonder op teleconsultatie, waarbij mensen de beste zorg zo dicht mogelijk bij huis krijgen zonder onnodige doorverwijzing.
Dit najaar gaan alle 143 winkels van Specsavers optometrie op afstand aanbieden in de vorm van het ooggezondheidsonderzoek om zo professionals in de oogzorgketen te ontlasten en de oogzorg betaalbaar te houden.
In navolging hiervan, onderzoekt Specsavers ook de mogelijkheden van teleconsultatie tussen de audicien en de KNO-arts in de hoorzorg. “De zorg staat onder druk. Als grote, kwalitatieve speler in de oog- en hoorzorgbranche, nemen wij onze verantwoordelijkheid om te onderzoeken op welke manier de zorgkosten beheersbaar gehouden kunnen worden. Daarbij zetten we de klant altijd voorop,” aldus Berkel.

Verkiezing Beste Winkelketen van Nederland

De awards voor de categorie audicien werden tijdens het Retail Outlook Event op 6 september bekend gemaakt. Onderzoeks- en consultancybureau Q&A is initiatiefnemer van de jaarlijkse Retailer of the Year verkiezing. De verkiezingen zijn dit jaar voor de achttiende keer uitgevoerd. ABN AMRO is als hoofdsponsor aan de verkiezingen verbonden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer nieuws

Het verhaal van Frances: lees hier over haar ervaringen met haar Cochleair Implantaat

18 april 2024 | Het is oktober 2012 als ik sinds lange tijd weer de wachtkamer van de KNO [...]

Fluoroscopie biedt meerwaarde bij plaatsing cochleair implantaat

15 april 2024 | Duitse onderzoekers zien voordelen van de inzet van een fluoroscopisch beeldvormingssysteem bij het implanteren van [...]

Bernafon Encanta nieuwe hoortoestelfamilie uit de koker van Demant  

14 april 2024 | Demant het moederbedrijf van Oticon en Bernafon lanceerde afgelopen week tijdens een bijeenkomst in Utrecht [...]

Realistische reclames zijn een utopie, ook voor hoortoestellen | Column

11 april 2024 | De roep om realistische reclames voor hoortoestellen komt met enige regelmaat voorbij op sociale media. [...]