Specsavers is voor de vijfde keer uitgeroepen tot beste winkelketen van Nederland in de categorie ‘audicien’. Dit gebeurde tijdens de uitreiking van de jaarlijkse ABN AMRO Retailer of the Year Awards. Volgens Nederlandse consumenten is Specsavers daarmee de beste winkelketen op het gebied van hoorzorg. Consumenten hebben met in totaal ruim 300.000 stemmen hun favoriete retailers beoordeeld op onder andere deskundigheid, service, prijs en assortiment.
Waardering van klanten
“Deze prijs bewijst dat we naast betaalbare en professionele oogzorg, ook reeds jarenlang uitstekende expertise in huis hebben om slechthorenden de beste hoorzorg te bieden”, aldus Remko Berkel, directeur van Specsavers Nederland. “We zijn ontzettend trots dat consumenten ons voor de vijfde keer als de beste audicienketen van Nederland uitgeroepen hebben. Onze filosofie is om hoorzorg toegankelijk voor iedereen te maken. Dit houdt in dat wij innovatieve hoortoestellen, zoals oplaadbaarheid, connectiviteit en beter verstaan in complexe situaties beschikbaar maken binnen de verzekerde zorg. Met uiteraard een goede service en uitgebreide nazorg. Dat dat door onze klanten gewaardeerd wordt, laat deze prijs zien.”
Oog voor de toekomst
Vanwege de toenemende vergrijzing kijkt Specsavers continu naar mogelijkheden om klanten te begeleiden bij goed horen en zien, zonder daarbij in te leveren op kwaliteit en betaalbaarheid. Om oog- en hoorzorg toegankelijk te houden zoekt het bedrijf naar toekomstgerichte oplossingen. Hierbij richt Specsavers zich in het bijzonder op teleconsultatie, waarbij mensen de beste zorg zo dicht mogelijk bij huis krijgen zonder onnodige doorverwijzing.
Dit najaar gaan alle 143 winkels van Specsavers optometrie op afstand aanbieden in de vorm van het ooggezondheidsonderzoek om zo professionals in de oogzorgketen te ontlasten en de oogzorg betaalbaar te houden.
In navolging hiervan, onderzoekt Specsavers ook de mogelijkheden van teleconsultatie tussen de audicien en de KNO-arts in de hoorzorg. “De zorg staat onder druk. Als grote, kwalitatieve speler in de oog- en hoorzorgbranche, nemen wij onze verantwoordelijkheid om te onderzoeken op welke manier de zorgkosten beheersbaar gehouden kunnen worden. Daarbij zetten we de klant altijd voorop,” aldus Berkel.
Verkiezing Beste Winkelketen van Nederland
De awards voor de categorie audicien werden tijdens het Retail Outlook Event op 6 september bekend gemaakt. Onderzoeks- en consultancybureau Q&A is initiatiefnemer van de jaarlijkse Retailer of the Year verkiezing. De verkiezingen zijn dit jaar voor de achttiende keer uitgevoerd. ABN AMRO is als hoofdsponsor aan de verkiezingen verbonden.