Specsavers voor de zesde keer beste winkelketen in categorie audiciens

23 september 2024
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 2 min

Specsavers is uitgeroepen tot de beste winkelketen 2024-2025 in de categorie audiciens. Dit werd deze maand bekendgemaakt tijdens de ABN AMRO Retailer of the Year. Dit is inmiddels de zesde keer dat Specsavers de prijs krijgt. Het bedrijf blinkt uit in prijs, assortiment, deskundigheid en service.

| Bedrijfsnieuws

specsavers beste winkelketen 2024 categorie audiciens
Kris Wessels en Peter Bakker van Specsavers nemen de award Beste Winkelketen audiciens in ontvangst

Waardering van klanten

Met ruim 300.000 stemmen hebben consumenten hun favoriete retailers beoordeeld. Richard Andrews, General Manager Audiology van Specsavers Nederland zegt daarover: “Het is geweldig om te zien dat de consument zo tevreden is met Specsavers. We werken al ruim 17 jaar hard om hoorzorg in Nederland voor iedereen bereikbaar te maken. Andrews vervolgt: “Tegenwoordig is niet alleen een goede prijs belangrijk, het gaat juist om de combinatie van onder andere deskundigheid, service en klantervaring. Dat wij volgens de consument hierin uitblinken is voor ons een mooie bevestiging en een compliment voor onze collega’s die zich iedere dag inzetten om een verschil te maken voor slechthorenden.”

Innovaties binnen de hoorzorg

Specsavers heeft de afgelopen jaren geïnvesteerd in innovaties binnen de hoorzorg om in te spelen op de veranderende behoeften van de consument. Andrews: “Met de vergrijzing in Nederland zal de vraag naar hoorzorg steeds meer toenemen, met onder andere langere wachttijden als gevolg. Daarom hebben we als eerste audicienketen vorig jaar KNO-zorg op afstand in onze winkels geïntroduceerd om de doorverwijzing van de audicien naar de KNO-arts efficiënter te laten verlopen. Klanten hoeven niet eerst een afspraak bij een KNO-arts te maken, wat veel tijd bespaart. Zo hebben we de servicebeleving van klanten verhoogd.”

Branchebrede veranderingen

Dat consumenten de winkels van Specsavers weten te vinden, blijkt uit de recordomzet binnen de horendivisie. Dit komt onder andere door de groei in het aantal verkochte hoortoestellen. Daarnaast is Specsavers initiatiefnemer van Stop Fade-out (lees meer). Een initiatief dat aandacht vraagt voor de negatieve mentale gevolgen van gehoorverlies. Eén op de drie Nederlanders met gehoorverlies ervaart fade-out, en een groot gedeelte van de mensen met fade-out ervaart weleens depressieve gevoelens. “Wij zien fade-out echt als een probleem in de samenleving dat een branchebrede oplossing nodig heeft, daarom zetten we stappen om het initiatief om te zetten naar een stichting”, aldus Andrews.

Recordomzet

Specsavers Nederland heeft het boekjaar afgesloten met een recordomzet van 185,1 miljoen euro. Dit jaar zit er naast een groei in de horen- en contactlenzen divisies ook groei in de verkoop van brillen. De omzet laat een groei van 6,2 procent zien ten opzichte van vorig jaar. Specsavers blijft de focus leggen op het toegankelijk maken en houden van kwalitatieve oog- en hoorzorg .
Naast de omzetgroei bij de hoortoestellen, brillen en contactlenzen, heeft ook het toenemend aantal ooggezondheidsonderzoeken en productontwikkelingen geleid tot een omzetgroei bij de retailer (lees meer).

Geen duidelijkheid wie andere deelnemers zijn

Bij de uitslag van de verkiezingen wordt helaas niet duidelijk gemaakt wie de deelnemers zijn in een bepaalde categorie en hoeveel retailers zich daarvoor hebben ingeschreven. De rapportage daarover is te koop (klik hier). Natuurlijk is het zo dat winkelketens die zich tegen betaling inschrijven voor deelname aan deze verkiezingen hun cliënten ook actief aanzetten tot stemmen. Dat kan de uiteindelijke uitslag beïnvloeden. Voor de voorwaarden en opzet van deze verkiezingen klik hier.

Reacties (1)
  1. Ik ben helemaal niet tevreden over Specsavers. Slechte service. Iedere keer een andere audicien, en daardoor ook verschillende adviezen. Uiteindelijk is het audicien afdeling opgeheven zonder dat ze hun klanten op de hoogte brengen. Ik ben niet de enige 2 van mijn buren hebben dezelfde ervaringen. We zitten nu allemaal bij Hoorhuis Diemen of Amsterdam Noord. Wat een geweldige service hebben ze daar. Ik zat bij Specsavers Oosterpoort in Watergraafsmeer Amsterdam

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer nieuws

Cochleaire implantaten bij DFNA9 bieden positieve vooruitzichten

16 januari 2025 | – Afwijkingen in witte stof in hersenen geen nadelige invloed op resultaten – Mensen met [...]

Hoortoestellen ook effectief bij verborgen gehoorverlies

13 januari 2025 | Mensen met een verborgen gehoorverlies (Hidden Hearing Loss) hebben baat bij hoortoestellen. Het verstaan in [...]

Fast Pair voor hoortoestellen: sneller koppelen met Android smartphones

9 januari 2025 | Google lijkt bezig te zijn om Fast Pair technologie ook beschikbaar te maken voor hoortoestellen. [...]

Distributeur Starkey in Apeldoorn overgenomen door Amerikaanse fabrikant Starkey

8 januari 2025 | De importeur en vertegenwoordiger van Starkey in Apeldoorn is per 1 januari 2025 overgenomen door [...]