Schoonenberg Hoorsupport komt met kerstcommercial op tv

28 november 2023
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 2 min

Vanaf 4 december aanstaande is de nieuwe kerstcommercial van Schoonenberg Hoorsupport op televisie te zien. De reclame van Schoonenberg is enerzijds een vreemde eend in de bijt wanneer we kijken naar de bedrijven die eerder kerstreclames uitbrachten. Anderzijds is het ook weer een hele logische keuze van Schoonenberg om zo’n kerstcommercial te laten maken. De decembermaand is immers een tijd waarin verbinding met en aandacht voor elkaar centraal staan. Daar draagt horen voor een zeer belangrijk deel aan bij.

kerstcommercial schoonenberg hoorsupport

Band tussen vader en dochter in kerstcommercial Schoonenberg centraal

In de commercial die INDIE Amsterdam voor Schoonenberg Hoorsupport ontwikkelde, staat de sterke band tussen vader en dochter centraal. De commercial brengt deze band fraai in beeld met op de achtergrond het nummer ‘Your Song’ van Elton John. De kerstcommercial van Schoonenberg is vanaf 4 december de hele maand te zien op nationale tv-zenders.

Inhoud Schoonenberg Hoorcomfort kerstcommercial

In de kerstcommercial volgen we een vader en dochter op verschillende momenten in hun leven. De dochter is sinds haar geboorte slechthorend, maar dankzij haar hoortoestel is ze van jongs af aan verbonden met de buitenwereld en met anderen. Een belangrijke rol in de commercial is weggelegd voor de wereldberoemde hit van Elton John ‘Your Song’. De zanger gaf hier persoonlijke toestemming voor aan Schoonenberg. Het nummer is voor de gelegenheid ingezongen door Ruben Hein en Plume (Pleun Bierbooms, winnares The Voice 2017). Zij zullen het nummer ook nog uitbrengen. 

“Goed kunnen horen betekent veel meer dan iemand goed kunnen verstaan” licht Marketing Director Martijn de Weerdt toe. “Het betekent dat je meedoet met alle bijzondere én alledaagse momenten in het leven. Dat je sociaal verbonden bent met de mensen om je heen en dat je niets mist. Een heel leven lang. Dat willen we laten zien met deze commercial. Bovendien zijn hoortoestellen tegenwoordig innovatieve gadgets voor iedereen. Juist ook voor jongere mensen.”

Reclame expert Lode Schaeffer van INDIE voegt toe: “Kerst is een tijd waar iedereen samenkomt en dat zie je ook in veel kerstcommercials terug. Schoonenberg is een merk dat van huis uit verbinding brengt, daarom konden we niet wachten om voor Schoonenberg een heel eigen kerstcommercial te maken.”

 Credits kertscommercial Schoonenberg Hoorsupport:

  • Verantwoordelijk bij de klant: Rencia Stortenbeker en Martijn de Weerdt
  • Advertising Agency: INDIE Amsterdam
  • Production Company: INDIE Amsterdam
  • Director: Donnya Zidan
  • D.O.P.: Dionne Cats
  • Offline editor: Fernando Barrientos / Amber Hooijmans
  • Post-production: Ambassadors
  • Grading: Remi Lindenhovius
  • Sound Design: Amp. Amsterdam / the sonic brand company
  • Music: Amp. Amsterdam / the sonic brand company

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer nieuws

Easy LE Adapter van Bernafon brengt LE Audio naar meer Android-telefoons

20 mei 2025 | Bernafon introduceerde begin dit jaar de Easy LE Adapter: een compacte plug-and-play oplossing waarmee Android-smartphones [...]

Zelfrapportage van gehoorproblemen met Amsterdamse vragenlijst voorspelt valrisico bij ouderen

19 mei 2025 | Ouderen met gehoorverlies lopen een verhoogd risico om te vallen. Nieuw onderzoek laat zien dat [...]

Eenzaamheid blijkt samen te hangen met een verhoogd risico op gehoorverlies

18 mei 2025 | Een grootschalig onderzoek onder bijna een half miljoen mensen uit het Verenigd Koninkrijk laat zien [...]

Het Nationale Theater lanceert AI-ondertitelingsbril LiveText voor slechthorenden en anderstaligen

16 mei 2025 | Het Nationale Theater in Den Haag presenteerde op Global Accessibility Awareness Day een innovatieve AI-ondertitelingsbril: [...]