retaillandschap hoorzorg

Oogvoororen.nl: retaillandschap in de hoorzorg niet lang meer houdbaar

De markt voor hoortoestellen is voortdurend in beweging. Volgens aanbieder van hoortoestellen oogvoororen.nl is door de toenemende prijsdruk het huidige retaillandschap in de hoorzorg niet lang meer houdbaar. Het bedrijf geeft aan dat de contractonderhandelingen van zorgverzekeraars hier debet aan zijn. Oogvoororen.nl gaat daarom ook full time e-audiciens inzetten die hoortoestellen op afstand gaan bijstellen.  Zeer […]

column

Niets en niemand telt meer behalve de zorgverzekeraar

Column Wie de media volgt, zal zich bijna gaan afvragen of er nog ergens in Nederland een zorgverlener is die wél een goede relatie heeft met de zorgverzekeraars. De kranten staan vol over wurgcontracten die zij afsluiten met zorgondernemers en zorgverleners zoals logopedisten en fysiotherapeuten. Ook binnen de hoorbranche worden er al jaren door kwaliteitsondermijnende […]

hoorprotocol hoorprut

Hoorprut

Bent u ook zo benieuwd hoe het met het nieuwe hoorprotocol gaat? Wat? Het hoorprotocol? Ja dat protocol dat in 2013 is ingevoerd. Dat ooit begon met alleen een vragenlijst en waar bijna iedereen (op een enkeling na) het over eens was dat daarmee alleen géén goede brug kon worden geslagen tussen wat de slechthorende […]

gezondgids consumentenbond hoortoestellen

Consumentenbond roept op tot mogelijkheid bijbetalen voor betere hoortoestellen

De Consumentenbond vindt dat clienten niet de hele rekening moeten betalen wanneer zij kiezen voor een hoortoestel in een hogere categorie of een toestel uit de vrije markt. Dit is te lezen in het decembernummer van de Gezondgids, een blad dat wordt uitgegeven door de Consumentenbond. Vrije-markt-hoortoestellen en toestellen uit hogere categorie niet vergoed door […]

directeur van Boxtel Hoorwinkels

Van Boxtel Hoorwinkels op weg naar zwarte cijfers

Van Boxtel Hoorwinkels heeft de omzet afgelopen jaar met 60% zien toenemen en verwacht in 2019 weer uit de rode cijfers te zijn. Dat zegt algemeen directeur Frans Story tegenover retailwatching. Om de omzetgroei te realiseren heeft het bedrijf flinke bezuinigen en een stevige efficiëntieslag in de winkels doorgevoerd. Hierbij is de kwaliteit van de […]

aftrek hoortoestellen belastingaftrek 2016

Hoortoestellen en belastingaftrek: aftrekken als hulpmiddelen

Particulier aangeschafte hoortoestellen kunnen als zorgkosten afgetrokken worden bij de belastingaangifte over 2016. Het voordeel om via deze weg teruggave te krijgen, is dat u dan ook kunt kiezen voor de allernieuwste generatie hoortoestellen en ook bij de audicien van uw eigen keuze terecht kan. Of de nieuwste generaties hoortoestellen voor u meerwaarde hebben, kunt […]

hoorbranche negatief in het nieuws

Hoorbranche negatief in het nieuws. Stichting Hoormij slaakt noodkreet

De afgelopen weken is de hoorbranche veelvuldig in het nieuws geweest. Er verschenen artikelen op internet waaruit bleek dat zorgverzekeraars niet gediend zijn van commerciële activiteiten van audiciensbedrijven en de Volkskrant had het over herrie en heibel in de hoorbranche. Op het moment dat het stof wat leek neer te dalen, kwam Stichting Hoormij met […]

Evaluatie Hoorprotocol 2.0 valt positief uit – tweedeling in hoorzorgmarkt dreigt

De evaluatie van hoorprotocol 2.0 valt positief uit, dat bleek op de najaarsvergadering van de Nederlandse Vereniging van Audiologie waar afgelopen vrijdag in Utrecht de resultaten van de evaluatie van het protocol zijn gepresenteerd. Uit de resultaten bleek dat de tevredenheid van klanten met de invoering van het (vernieuwde) protocol verbeterd is, de waardering van […]

ingezonden brief ton lips

Ingezonden brief: Ton Lips reageert op publicaties van Peter Peters Beter Horen en Remko Berkel Specsavers

In verschillende media, o.a. Skipr en Eyeline zijn de laatste tijd publicaties verschenen uit onze branche. Twee publicaties springen hieruit. Peter Peters van Beter Horen luidt de alarmbel en Remko Berkel van Specsavers meent, met zijn antwoord hierop, aan te geven dat juist het kaf van het koren wordt gescheiden. (redactie: lees de standpunten in […]

Loopgravenoorlog in de hoorbranche

Afgelopen weken waren er in diverse media berichten te lezen over ‘de oorlog in hoorbranche’. Omdat Specsavers vond dat de tv reclame van Beter Horen zou suggereren dat de gratis hoortoestellen die Specsavers verkoopt niet deugen, was het laatst genoemde bedrijf een rechtszaak begonnen. De voorzieningenrechter in Amsterdam, vond de reclame van Beter Horen niet […]