Arthur Romijn is benoemd tot nieuwe directeur van de Schoonenberg hoorwinkels in Nederland. Romijn volgt daarmee Steven Thomas op die internationaal voor de Sonova groep aan het werk gaat. Tegelijkertijd is Wesley van der Linden aangesteld als de verantwoordelijke voor de verkopen en bedrijfsprocessen binnen de organisatie.

Sonova Audiological Care
Schoonenberg met zo’n 160 winkels in Nederland valt onder het bedrijf Sonova Audiological Care en is onderdeel van het Zwitserse Sonova.
Voor de invoering van functiegerichte aanspraak op hoortoestellen in 2013 had Schoonenberg nog meer dan 210 winkels in Nederland. Door de lagere vergoedingen voor hoortoestellen heeft het bedrijf flink van winkels moeten sluiten.
De nieuwe directeur Arthur Romijn heeft uitgebreide ervaring binnen de hoortoestellenmarkt. In 2006 startte hij binnen Schoonenberg als marketing manager en na negen jaar in deze functie werkte hij drie jaar bij Geers in Duitsland. In 2018 keerde Arthur terug bij Schoonenberg en werd daar toen verantwoordelijk voor de verkopen en marketing.

Voorkeursmerken
Sonova het moederbedrijf van Schoonenberg is bij slechthorenden bekend door de kwaliteitsmerken Phonak en Unitron. Ook het onzichtbare Lyric hoortoestel dat dag en nacht gedragen kan worden is een product van het bedrijf. Onder dragers van cochleair implantaten is Advanced Bionics een gevestigde naam. Het bedrijf heeft daarnaast de afgelopen jaren een flink aantal draadloze producten ontwikkeld die dragers van hooroplossingen ondersteunen bij het verstaan in uitdagende situaties. Denk hierbij aan de Roger tafelmicrofoon en Roger Select.
Omdat Schoonenberg onderdeel vormt van Sonova behoren zowel de producten van Phonak, waaronder het recent geïntroduceerde high-end Paradise hoortoestel en de hoortoestellen van Unitron als ook de Roger apparatuur tot de voorkeursmerken in de audicienswinkels van het bedrijf.

World of Hearing nieuw winkelconcept
De audiciensketen heeft de afgelopen jaren ook op verschillende locaties een geheel nieuw winkelconcept gelanceerd met de naam ‘World of Hearing’.
In de World of Hearing winkels staat de beleving centraal. Bij deze winkels zijn ook dragers van cochleair implantaten van het merk Advanced Bionics welkom voor service. Daarnaast is in deze winkels ook een speciale aanpaskamer voor het eerdergenoemde onzichtbare Lyric hoortoestel aanwezig. De afgelopen jaren zijn er drie World of Hearing winkels geopend. Deze zijn te vinden in Dordrecht, Leidschendam en Almere.
Kijk voor meer informatie over het bedrijf op: Schoonenberg.nl
Schandalig dat het niet mogelijk is om een afspraak te maken met het filiaal Woerden. Je moet meer dan 2 weken wachten of ga anders dan maar naar Gouda. Waardeloze firma Schoonenberg ondAnks de zg geweldige reclame
Mijn man is 5 jaar in Zevenaar geweest laatste jaar slechte behandeld en zeker de laatste keer bij de afspraaa
Alleen over nieuw toestel en niet eens naar de oude gekeken waar slangetje stuk was en zeer brutaal
Waarom zijn er in het weekend bv de zaterdag geen winkels open?
Alle medische hulp middelen winkels zijn zaterdags open.
Nu alleen ambtenaren tijden 9-17.30.
Niet prettig voor de werkende mens die veel geld moet uitgeven voor een hulpmiddel om “ beter” te kunnen gaan leven. Foei Schoonenberg
Schoonenberg, Bergweg 92, Rotterdam. Er is bij mij een CI geplaatst en heeft 2 recepten gehad 1 voor nieuw gehoor apparaat, 1 voor een apparaatje voor de TV die gekoppeld wordt aan mijn CI. Twee weken geleden geprobeerd ik de recepten af te geven. De dame had een ongeval gekregen, dag later was er een vervanger. De recepten afgegeven kreeg als antwoord komt voor elkaar, als de spullen binnen zijn krijg u een telefoontje. Ik wel 6x geïnformeerd bij klanten service 010-4655955. Daar krijg je te horen wij behandelen alleen afspraken zoek het zelf maar uit. Het ziekenhuis zou de artikelen aan sluiten op mijn CI, ik heb het ziekenhuis af moeten bellen. Moet nou 1 maand wachten op het ziekenhuis om geholpen te worden. Er zijn meerdere Schoonenberg winkels in Rotterdam dan hadden zij toch de honneurs van de Bergweg waar kunnen nemen.
Zelden zo’n onvriendelijk personeel in een winkel meegemaakt als bij Schoonenberg in Oss. Vooral (zeer vooral) die vrouwelijke medewerkster van U. De Heer Janssen weinig over op te merken. Je wordt afgesnauwd als je binnenkomt. Heb je een afspraak , anders kan ik je niet helpen !!! Ik ben met een klant bezig.!!!! Je wordt er een beetje bang van om daar binnen te gaan. Daarom heb ik besloten om niet meer naar Schoonenberg te gaan. Al drie maal een hoortoestel gekocht. Er waren klanten in de winkel die het beaamden . Van : ” jij durft het te zeggen “. Toen zij buiten waren en met mij zeer eens over de onvriendelijke behandeling.
Geef deze mevrouw a.u.b. een cursus “hoe behandel ik mijn klanten ” o.i.d.