Op 2 mei hebben de artiesten KULI en Laurentius het nummer Can You Hear Me gelanceerd. Het lied is het officiële Nederlandse campagnelied voor World Hearing Day van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). De artiesten werken hiervoor samen met Stichting Oorfonds Nederland en Soave Records. Met het lied willen ze aandacht vragen voor gehoorproblemen en het belang van preventie benadrukken, juist aan het begin van het festivalseizoen.

Can You Hear Me combineert elektronische pop met soulvolle elementen. De boodschap is krachtig: ook met gehoorproblemen kun je muziek maken en mensen raken. De opbrengsten van de streaming gaan volledig naar het Oorfonds.
KULI, artiestennaam van Peter Jan Rijpkema, is doof geboren en draagt sinds zijn vijfde een cochleair implantaat. Lars Beerda, bekend als Laurentius, heeft gehoorschade en tinnitus opgelopen in de muziekstudio. Met hun samenwerking willen ze laten zien dat een gehooraandoening geen belemmering hoeft te zijn voor muzikale creativiteit.
KULI: “We willen met het nummer echt impact maken. Mensen bewust maken: let op je gehoor, op je oren. Bescherm ze, maar ook als je dat gehoorprobleem hebt, kun je er een positieve draai geven. Maak iets moois van je leven.”
In Nederlander hebben aardig wat mensen onder de 40 jaar gehoorproblemen. Met het lied hopen de artiesten bewustwording te vergroten en stigma’s te doorbreken. Het Oorfonds heeft het nummer omarmd als het officiële campagnelied voor WHO World Hearing Day, die jaarlijks op 3 maart plaatsvindt.
Laurentius: “Het is eigenlijk soort emotionele reis die je met het nummer maakt. De omslag naar een gedachte dat je je niet moet laten beperken. Er juist energie uithalen: ik sta hier en Can you hear me?“
Het nummer is te luisteren via soaverecords.lnk.to/cyhm en op alle grote streaming-platforms zoals Spotify, Apple Music, YouTube en Amazon Music.
Meer informatie is te vinden op: www.worldhearingday.nl
Lees meer over:
Gehoorpreventie hier en gehoorbeschermers hier