KIND HOREN verkoopt audicienwinkel in Breda

22 januari 2022
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 1 min

Distributeur van hoortoestellen KIND HOREN verkoopt zijn enige en gelijknamige audicienswinkel per 1 februari 2022. Een zelfstandig audiciensbedrijf neemt de winkel in het centrum van Breda over.

KIND HOREN verkoopt audicienwinkel in Breda

Geen eigen retail meer

KIND HOREN wil als distributeur geen eigen retaillocaties en/of financiële banden daarmee meer hebben. Het bedrijf is in de Benelux leverancier van audiologische producten van Starkey en Audifon. Ook levert het bedrijf beengeleidingsproducten en richtte daarvoor de website Beengeleiding.info op.  
Jeroen Douw, Commercieel Directeur bij KIND over de verkoop: ‘Als distributeur van Starkey doen we er alles aan om onze klanten volledig te ondersteunen. We zien er daarom ook niks in om eigen winkels te hebben. Ook niet als het er maar één is. Dit past niet bij onze filosofie’.

Jeroen Douw commercieel directeur KIND HOREN
Jeroen Douw commercieel directeur bij KIND HOREN

Ambitieuze plannen

De distributeur van Starkey heeft ambitieuze plannen. Douw daarover: “Recentelijk hebben we ons verkoopteam uitgebreid en de komende periode zullen we onze marketingactiviteiten opschalen. We zijn klaar voor de toekomst. De komende maanden zullen er wederom hele mooie Starkey producten worden geïntroduceerd die de markt wederom zullen opschudden.”

Fabrikanten hoortoestellen ook in retail

De vergoeding die audiciensbedrijven krijgen voor het leveren van hoortoestellen aan hun cliënten is sinds 2013 steeds lager geworden. Voor speciaalzaken is het daardoor steeds lastiger om het door hen nagestreefde kwaliteits- en serviceniveau te bewaren. De prijsdruk die audiciensbedrijven ervaren vertaalt zich uiteindelijk in steeds lagere marges bij fabrikanten. In Nederland (en ook in andere landen) kiezen de moederbedrijven van fabrikanten dan veelal ook om audiciensbedrijven onder hun vleugels te nemen. Door zich ook op retailactiviteiten te richten, weten ze voldoende afzetzekerheid met een acceptabele marge te bereiken. Via het moederbedrijf concurreren fabrikanten op die manier wel weer indirect met hun andere afnemende audiciensbedrijven.  

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer nieuws

Gezondheidsraad: grens muziek bij 100 dBA

1 december 2022 | De gezondheidsraad adviseert het maximale volume van versterkte muziek bij 100 dBA neer te leggen. [...]

Check uw zorgpolis op hoorzorg!

28 november 2022 | Levert uw verzekeraar in 2023 nog de hoorzorg die u wilt en ook bij de [...]

Misofonie en paranoia-achtige gedachten: onderzoek naar verband

23 november 2022 | Poolse wetenschappers werkzaam bij het Experimenteel Psychopathologie lab van het Psychologisch Instituut in Warschau hebben [...]