Ook dit jaar komt audiciensbedrijf Schoonenberg Hoorsupport met een kerstcommercial. In de reclame laat Schoonenberg zien dat ook tijdens de kerst goed horen belangrijk is om te kunnen genieten van waardevolle momenten met familie en vrienden. De commercial brengt het belang van een goed gehoor naar voren bij het verbinding maken met anderen, ook tijdens de voor velen zo belangrijke feestdagen.
| Nieuws
Samenzijn en verbinding centraal
Terwijl de Sint met zijn Pieten nog in het land zijn, is de nieuwe commercial deze week al te zien op tv. Evenals afgelopen jaar benadrukt het audiciensbedrijf ook nu in de reclame het samenzijn en de verbinding met anderen en hoe belangrijk goed horen daarbij is. De reclame sluit af met de zin: Want Kerst… daar wil je niets van missen.
Martijn de Weerdt, marketing director bij Schoonenberg: “Wanneer je niet goed kunt horen, mis je niet alleen woorden, maar ook de connectie met je omgeving.” De Weerdt vervolgt: “Met deze kerstcommercial willen we aandacht vragen voor het belang van goed horen, laten zien hoe mensen dankzij de nieuwste technieken weer kunnen meedoen aan de momenten die er echt toe doen, en tegelijkertijd helpen het taboe rondom hoortoestellen te doorbreken.”
Groepsgesprekken zijn een uitdaging
Voor mensen met een verminderd gehoor kunnen gesprekken tijdens een kerstlunch of -diner een flinke uitdaging zijn. Als er daarbij ook nog muziek op de achtergrond klinkt, is er helemaal een forse inspanning nodig om gesprekken nog te kunnen volgen.
Slim horen met AI: meer dan alleen versterken
Vandaag de dag zijn er steeds meer hoortoestellen op de markt die gebruik maken van Artificiële Intelligentie en Deep Neural Networks. Deze technieken versterken niet alleen geluiden maar zorgen ervoor dat stemmen van gesprekspartners en ook stemmen en omgevingslawaai steeds beter uit elkaar zijn te halen. Schoonenberg Hoorsupport, dat evenals Phonak en Unitron onderdeel uitmaakt van de Sonova groep, zal daarvoor vast en zeker de Phonak Infinio Sphere onder de aandacht brengen bij hun cliënten. Dit toestel kwam bij de lancering dit jaar als beste uit de test bij HearAdvisor op het gebied van verstaan in rumoer (lees meer). Als gesprekken makkelijker verlopen in geroezemoes zorgt dat ook voor minder luisterinspanning en uiteindelijk ook voor minder luistermoeheid aan het eind van de avond.
“Hoortoestellen met AI maken hierin een wereld van verschil,” zegt Martijn van Veghel, hoofd audiologie bij Schoonenberg. “Deze technologie analyseert waar geluiden vandaan komen, onderscheidt belangrijke stemmen en dempt storende achtergrondgeluiden automatisch. Dit maakt het voor mensen met gehoorverlies mogelijk om echt deel te nemen aan gesprekken, ook aan de drukke kersttafel.”
Zes jaar wachten
Ondanks de steeds slimme technologieën in hoortoestellen, wachten mensen gemiddeld veelal nog steeds zes jaar voordat ze hun gehoorverlies aanpakken. Hierdoor missen ze lange tijd veel van de gesprekken, ook tijdens momenten die bedoeld zijn om verbinding te maken met anderen, zoals tijdens de feestdagen.
Psychologie achter de kerstcommercial van Schoonenberg
De kerstcommercial van Schoonenberg benadrukt de emotionele waarde van samenzijn en verbinding tijdens de feestdagen. Dat is natuurlijk iets waar bijna iedereen waarde aan hecht. De reclame toont de warmte van een sfeervolle kerstavond waar de hoofdpersoon verbinding maakt met anderen zowel fysiek (knuffel) als in gesprekken. De commercial speelt daarmee in op de zorgen (angst) om waardevolle momenten te gaan missen. Schoonenberg benadrukt zo de waarde van een goed gehoor in ons leven, zonder in de reclame een specifiek product te promoten.
Kijk voor meer informatie en adressen op de website van Schoonenberg Hoorsupport