reclame schoonenberg

Nieuwe reclamecampagne Schoonenberg met wisselende gevoelens ontvangen

Afgelopen week is de nieuwe reclamecampagne van audiciensketen Schoonenberg van start gegaan. De campagne met de naam ‘Zonder hoortoestel, dan lijk je pas oud’ wil het bedrijf het taboe dat op hoortoestellen rust aanpakken. De campagne wordt door slechthorenden met wisselende gevoelens ontvangen. Je lijkt juist oud op het moment je niet goed hoort In […]

Oticon Opn Play hoortoestellen

Oticon Opn Play hoortoestel vergroot leermogelijkheden slechthorende kinderen

Het speciaal voor slechthorende kinderen ontwikkelende nieuwe Oticon Opn Play hoortoestel, blijkt een veel beter verstaan van spraak in lawaaiige situaties te leveren. Dit komt naar voren uit onderzoek van het Boys Town National Research Hospital. Tegelijkertijd behouden de kinderen met het nieuwe hoortoestel ook toegang tot de geluiden en spraak om hun heen. Dit […]

airpods sleeves

Airpod sleeves van Pluggerz voorkomen verlies oortjes

De fabrikant van oordoppen Pluggerz introduceert de Airpod sleeves. De Airpod sleeves zijn op maat gemaakte hoesjes voor de draadloze Airpod oortjes van Apple en voorkomen het verliezen ervan. Als oortjes worden aangesloten op een iPhone met een kabeltje is het niet zo erg als deze onderweg uit het oor vallen. Ze blijven immers hangen […]

Partner te weinig betrokken bij oplossen gehoorklachten

Uit onderzoek van aanbieder van hoortoestellen Oogvoororen.nl blijkt dat mensen met gehoorklachten hun partner te weinig betrekken bij het oplossen ervan. Twee op de drie mensen blijkt hun audicien alleen te bezoeken. De meesten geven ook aan de stap naar een audicien zelf te zetten (43,4%). Slechts in 28,4% is deze stap gezet op advies […]

muziek slechthorenden concertzaal hoortoestellen

Muziek luisteren in een concertzaal, theater of bioscoop: mogelijkheden voor slechthorenden

Ook slechthorenden willen natuurlijk graag blijven genieten van muziek, dat kan thuis zijn, in een concertzaal of bioscoop. Thuis is het mogelijk zelf de meest optimale optie daarvoor te kiezen. Individuele voorkeuren spelen daarbij een rol. Sommige slechthorenden luisteren graag via hun hoortoestellen naar muziek, andere doen dat liever via een hoofdtelefoon of luisteren naar […]

Hoor goed en leef beter met high-tech oplossingen

Gehoorverlies: een ingrijpende aandoening waarvan u mogelijk niet weet dat u het hebt Het gehoor is een van de bijzonderste zintuigen waar de mens over beschikt. Het zorgt voor contact met andere mensen en helpt ons betrokken te blijven bij de wereld om ons heen. Als we dit belangrijke zintuig verliezen, gebeurt dat vaak sluipend. […]

Styletto wint iF Gold Award 2019 voor productdesign

In augustus 2018 introduceerde Sivantos de Signia Styletto. De Styletto is een slank en zeer modieus hoortoestel. Afgelopen week ontving Signia een van de meest prestigieuze design prijzen: de “iF Gold Award 2019”. Het bedrijf kreeg de prijs in de categorie productontwerp. iF Design Award De iF (Industrie Forum) Design Award is één van de […]

Feedbackpreventie en extra rekenkracht in nieuwe Oticon Opn S zorgt voor verbeterde geluidskwaliteit én beter verstaan

Afgelopen maandag heeft Oticon in Nieuwegein de Oticon Opn S geïntroduceerd. De Oticon Opn S is een sterk verbeterde versie van de in 2016 op de markt gekomen en succesvolle Oticon Opn. Het nieuwe feedbackpreventiesysteem en de grotere rekenkracht maken een nog betere geluidskwaliteit én verbeterd verstaan mogelijk. Het nieuwe hoortoestel is verkrijgbaar in een […]

hoorapparaten en muziek

Hoorapparaten en muziek: Interview met Noor Bremmers van Widex

In het verleden werd wel gezegd dat hoorapparaten en muziek een slechte combinatie zijn, omdat ze vooral gericht zijn op spraak en voor muziek minder geschikt zijn. Is dat vandaag de dag nog zo? Noor: In het analoge tijdperk waren veel hoortoestellen voornamelijk gericht op versterken zonder meer. Door de lineaire manier van versterken kregen […]

Fusie tussen Sivantos and Widex definitief

De fusie tussen Sivantos and Widex is definitief. Het nieuwe bedrijf gaat verder onder de naam WS Audiology. Jørgen Jensen tot op heden directeur van Widex wordt CEO van de nieuwe organisatie. Op twee plaatsen is er een hoofdkantoor: in Lynge Denemarken en in Singapore. Een paar weken geleden gaf de Europese Commissie groen licht […]