GN Hearing neemt belang in online hoortoestelaanbieder Lively

15 december 2021
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 2 min
GN Hearing neemt meerderheidsbelang in hoortoestelaanbieder Lively

Blended distributie

Lively verkoopt weliswaar online hoortoestellen die ook op afstand zijn af te stellen, maar het bedrijf werkt daarbij voor service en audiologische zorg wel samen met audiologen die hoortoestellen verkopen in de Verenigde Staten. Deze zogeheten ‘blended distributie’ is volgens GN belangrijk omdat het bedrijf ziet dat 2 op de 3 consumenten die contact opnemen wel enig ‘live’ contact met een professional willen. Daar zitten ook slechthorenden tussen met een ernstiger gehoorverlies die verregaande audiologische zorg nodig hebben.

Pandemie heeft voordelen online zorg laten zien

De coronapandemie heeft reeds de voordelen van online hoorzorg laten zien: consumenten kunnen op afstand hun hoortoestellen laten fijnafstellen, zonder een bezoek te brengen aan hun audicien of audioloog. Ook de komst van de zogeheten ‘over-the-counter’ hoortoestellen die volgend jaar in Amerika verwacht worden, maakt dat Lively een interessante overnamekandidaat is voor GN Hearing.

Ook andere fabrikanten online aanwezig

Niet alleen GN Hearing zit in de online verkoop van hoortoestellen. Ook Sonova’s richt zich daarop met HearingPlanet, Lexie, UnitedHealthcare, HelloGo en Audicus. WS Audiology doet dat met Hear.com. Dat fabrikanten zich op onlineverkoop richten is niet zo verwonderlijk. Mogelijk zal een flink deel van de verkoop van hoortoestellen voor beginnende slechthorenden in de toekomst online gaan plaatsvinden. Bijtijds online aanwezig zijn en daarbij samenwerken met audiciensbedrijven kan de marktpositie versterken.

Jabra Enhance Plus oortjes

Jabra Enhance Plus oortjes

GN Hearing krijgt een meerderheidsbelang van 91% in Lively. GN had reeds eerder sterke banden met Lively: sinds de oprichting van het bedrijf in 2018 verkocht het alleen hoortoestellen van GN Hearing. In 2022 zal GN ook de Jabra Enhance Plus oortjes introduceren. De Jabra Enhance Plus zijn draadloze oortjes die ondersteuning geven bij het horen en verstaan. De oortjes zijn bedoeld voor mensen waar het gehoor wat achteruit is gegaan, maar er nog niet aan toe zijn de hele dag een hooroplossing te dragen.

Samenwerking GN Audio en GN Hearing

De Jabra Enhance Plus oortjes die zijn voortgekomen uit samenwerking tussen GN Audio en GN Hearing zouden eigenlijk al dit jaar op de markt komen, maar door een reorganisatie op de ‘Research and Devolpement’ afdeling zijn een aantal producten uitgesteld. Hierdoor heeft het bedrijf afgelopen jaar marktaandeel verloren. Voor het moederbedrijf GN is dit geen echt groot probleem.  De hoortoestellen divisie is namelijk slechts voor 35% verantwoordelijk voor de verkopen. GN Audio, dat Jabra headsets maakt en ook Panacast camera’, is voor de overige 65% van de verkopen verantwoordelijk en draait zeer goed. Panacast zijn professionele camera’s voor online gebruik. Een markt die het afgelopen jaren door de coronapandemie sterk gegroeid is. De Jabra Enhance Pro hoortoestellen zijn ook uit de samenwerking tussen de bedrijven voortgekomen. Deze premium hoortoestellen levert GN aan Costco een bedrijf met 700 winkels wereldwijd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer nieuws

Het verhaal van Frances: lees hier over haar ervaringen met haar Cochleair Implantaat

18 april 2024 | Het is oktober 2012 als ik sinds lange tijd weer de wachtkamer van de KNO [...]

Fluoroscopie biedt meerwaarde bij plaatsing cochleair implantaat

15 april 2024 | Duitse onderzoekers zien voordelen van de inzet van een fluoroscopisch beeldvormingssysteem bij het implanteren van [...]

Bernafon Encanta nieuwe hoortoestelfamilie uit de koker van Demant  

14 april 2024 | Demant het moederbedrijf van Oticon en Bernafon lanceerde afgelopen week tijdens een bijeenkomst in Utrecht [...]

Realistische reclames zijn een utopie, ook voor hoortoestellen | Column

11 april 2024 | De roep om realistische reclames voor hoortoestellen komt met enige regelmaat voorbij op sociale media. [...]