Beter Horen reclame genomineerd voor Loden Leeuw

12 november 2009
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 1 min

De reclame van Beter Horen met Suarez in de hoofdrol is genomineerd voor de Loden Leeuw.
Elk jaar reikt Tros Radar de Loden Leeuw uit aan bedrijven en BN’ers die verantwoordelijk zijn voor de meest irritante reclames. Op de site van Tros Radar kunt u begin december zelf uw stem uitbrengen.
Wanneer naar reacties op internet gekeken wordt, is te zien dat de reclames van Beter Horen ook vaak grappig gevonden worden. De vraag rijst hierbij welke kijkers deze reclame nu eigenlijk leuk vinden? Vermoedelijk vooral niet-slechthorenden. Uit onderzoek is namelijk reeds gebleken dat slechthorenden zelf grappige reclames over gehoorproblemen helemaal niet leuk vinden en zelfs ongepast. Wellicht was het reclamebureau N=5, dat ook spotjes voor KPN maakt, hiervan niet op de hoogte. Het is oppassen dat zo’n reclamecampagne die vast een positief effect heeft op de naamsbekendheid niet een averechts effect heeft op het imago. Niet alleen Suarez als BN-er verdient de Loden Leeuw maar eigenlijk de hele reclamecampagne. Immers er wordt gebruik gemaakt van BN-ers die voor veel Nederlanders niet te verstaan zijn, laat staan door slechthorenden. Ook staat de achtergrondmuziek in het spotje met Bennie Jolink er garant voor dat het laatste stuk niet of moeilijk is te verstaan voor slechthorenden en het op de rug filmen van een spreker is voor slechthorenden die het lipbeeld nodig hebben ook niet handig. Met enige kennis van slechthorendheid was deze commercial niet zo gemaakt.

Meer nieuws

Toename tinnitus na dutje in verband gebracht met slaapduur, snurken en slaapapneu

11 februari 2025 | Twee keer zoveel mensen ervaren een toename van hun tinnitus na een dutje als het [...]

Diagnose pulserende tinnitus te verbeteren met geluidsopnames in het oor

9 februari 2025 | Onderzoek van klinisch fysicus-audioloog Sander Ubbink laat zien dat geluidsopnames in het oor waardevol zijn [...]

Nuance Audio hoorbril dit jaar verkrijgbaar

5 februari 2025 | EssilorLuxottica heeft FDA-goedkeuring en EU-certificeringen voor de Nuance Audio hoorbril gekregen. Daarmee kan het bedrijf [...]

Plotsdoofheid kan voorspeller zijn van cardiovasculaire problemen bij 60-plusser

4 februari 2025 | Bij 60-plussers die te maken krijgen met plotsdoofheid kan het zijn dat hart- en vaatproblemen [...]