Beter Horen reclame genomineerd voor Loden Leeuw

12 november 2009
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 1 min

De reclame van Beter Horen met Suarez in de hoofdrol is genomineerd voor de Loden Leeuw.
Elk jaar reikt Tros Radar de Loden Leeuw uit aan bedrijven en BN’ers die verantwoordelijk zijn voor de meest irritante reclames. Op de site van Tros Radar kunt u begin december zelf uw stem uitbrengen.
Wanneer naar reacties op internet gekeken wordt, is te zien dat de reclames van Beter Horen ook vaak grappig gevonden worden. De vraag rijst hierbij welke kijkers deze reclame nu eigenlijk leuk vinden? Vermoedelijk vooral niet-slechthorenden. Uit onderzoek is namelijk reeds gebleken dat slechthorenden zelf grappige reclames over gehoorproblemen helemaal niet leuk vinden en zelfs ongepast. Wellicht was het reclamebureau N=5, dat ook spotjes voor KPN maakt, hiervan niet op de hoogte. Het is oppassen dat zo’n reclamecampagne die vast een positief effect heeft op de naamsbekendheid niet een averechts effect heeft op het imago. Niet alleen Suarez als BN-er verdient de Loden Leeuw maar eigenlijk de hele reclamecampagne. Immers er wordt gebruik gemaakt van BN-ers die voor veel Nederlanders niet te verstaan zijn, laat staan door slechthorenden. Ook staat de achtergrondmuziek in het spotje met Bennie Jolink er garant voor dat het laatste stuk niet of moeilijk is te verstaan voor slechthorenden en het op de rug filmen van een spreker is voor slechthorenden die het lipbeeld nodig hebben ook niet handig. Met enige kennis van slechthorendheid was deze commercial niet zo gemaakt.

Meer nieuws

Het verhaal van Frances: lees hier over haar ervaringen met haar Cochleair Implantaat

18 april 2024 | Het is oktober 2012 als ik sinds lange tijd weer de wachtkamer van de KNO [...]

Fluoroscopie biedt meerwaarde bij plaatsing cochleair implantaat

15 april 2024 | Duitse onderzoekers zien voordelen van de inzet van een fluoroscopisch beeldvormingssysteem bij het implanteren van [...]

Bernafon Encanta nieuwe hoortoestelfamilie uit de koker van Demant  

14 april 2024 | Demant het moederbedrijf van Oticon en Bernafon lanceerde afgelopen week tijdens een bijeenkomst in Utrecht [...]

Realistische reclames zijn een utopie, ook voor hoortoestellen | Column

11 april 2024 | De roep om realistische reclames voor hoortoestellen komt met enige regelmaat voorbij op sociale media. [...]