Beter Horen reclame genomineerd voor Loden Leeuw

12 november 2009
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 1 min

De reclame van Beter Horen met Suarez in de hoofdrol is genomineerd voor de Loden Leeuw.
Elk jaar reikt Tros Radar de Loden Leeuw uit aan bedrijven en BN’ers die verantwoordelijk zijn voor de meest irritante reclames. Op de site van Tros Radar kunt u begin december zelf uw stem uitbrengen.
Wanneer naar reacties op internet gekeken wordt, is te zien dat de reclames van Beter Horen ook vaak grappig gevonden worden. De vraag rijst hierbij welke kijkers deze reclame nu eigenlijk leuk vinden? Vermoedelijk vooral niet-slechthorenden. Uit onderzoek is namelijk reeds gebleken dat slechthorenden zelf grappige reclames over gehoorproblemen helemaal niet leuk vinden en zelfs ongepast. Wellicht was het reclamebureau N=5, dat ook spotjes voor KPN maakt, hiervan niet op de hoogte. Het is oppassen dat zo’n reclamecampagne die vast een positief effect heeft op de naamsbekendheid niet een averechts effect heeft op het imago. Niet alleen Suarez als BN-er verdient de Loden Leeuw maar eigenlijk de hele reclamecampagne. Immers er wordt gebruik gemaakt van BN-ers die voor veel Nederlanders niet te verstaan zijn, laat staan door slechthorenden. Ook staat de achtergrondmuziek in het spotje met Bennie Jolink er garant voor dat het laatste stuk niet of moeilijk is te verstaan voor slechthorenden en het op de rug filmen van een spreker is voor slechthorenden die het lipbeeld nodig hebben ook niet handig. Met enige kennis van slechthorendheid was deze commercial niet zo gemaakt.

Meer nieuws

Easy LE Adapter van Bernafon brengt LE Audio naar meer Android-telefoons

20 mei 2025 | Bernafon introduceerde begin dit jaar de Easy LE Adapter: een compacte plug-and-play oplossing waarmee Android-smartphones [...]

Zelfrapportage van gehoorproblemen met Amsterdamse vragenlijst voorspelt valrisico bij ouderen

19 mei 2025 | Ouderen met gehoorverlies lopen een verhoogd risico om te vallen. Nieuw onderzoek laat zien dat [...]

Eenzaamheid blijkt samen te hangen met een verhoogd risico op gehoorverlies

18 mei 2025 | Een grootschalig onderzoek onder bijna een half miljoen mensen uit het Verenigd Koninkrijk laat zien [...]

Het Nationale Theater lanceert AI-ondertitelingsbril LiveText voor slechthorenden en anderstaligen

16 mei 2025 | Het Nationale Theater in Den Haag presenteerde op Global Accessibility Awareness Day een innovatieve AI-ondertitelingsbril: [...]