Audiciens over de ervaringen van cliënten met Oticon Opn

25 januari 2017
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 4 min

(advertorial)

Afgelopen zomer is met de baanbrekende Oticon Opn een compleet nieuwe wereld in de hoorzorg geïntroduceerd. Waar traditionele technologie in uitdagende luistersituaties focust op één spreker, opent Oticon Opn het geluidsbeeld en sluit geen sprekers buiten. Nu een half jaar later maken we de balans op met vier ervaren audiciens, die opgeteld meer dan 60 jaar werkzaam zijn in de hoorbranche: Wilgis Schoffelmeijer (Audicien van het Jaar 2016), Peter Vegt, Jolanda Hermens en Sandra van Spil – Klokkemeijer. Wat zijn de ervaringen van hun cliënten met Opn?

Oticon Opn Open werking versus directionaliteit

 

Wilgis Schoffelmeijer

Hoorcentrum Westerkwartier – Zuidhorn

“‘Het lijkt wel of ik mijn eigen oren weer terug heb’, was een eerste spontane reactie van een klant. Mijn klanten ervaren rust in hun hoofd en een gevoel weer alles mee te krijgen in hun omgeving, zonder dat omgevingsgeluiden storend worden. Ze vergeten gewoon dat ze hoortoestellen dragen en dat vind ik het mooiste compliment. De Opn verkoopt zichzelf.”

“Zo had een dame met een druk werkzaam en sociaal leven en twee sets topsegment toestellen op proef, waaronder de Opn. Onderweg in de auto was ze gestopt om van toestel te wisselen. Het verschil vond ze overduidelijk: de Opn is rustiger en natuurlijker. Geluiden van de auto en het verkeer zijn wel hoorbaar maar niet hinderlijk. Gesprekken in de auto zijn goed te verstaan, ook als mensen achterin zitten en zelfs met de autoradio aan. Ze was direct verkocht.”

“Staat ie wel aan?’ is een van de veelgehoorde eerste opmerkingen”

Peter Vegt

Hoorstudio Strating – Alphen aan den Rijn/Sliedrecht

“De beste manier om te omschrijven dat de Opn echt werkt is de ervaringen te vertellen van mijn eerste klanten. Klant één werkt als financieel consultant. Hij zit dus vaak in vergaderingen met vier tot zes mensen en heeft echt al van alles uitgeprobeerd. Alle hoortoestellen van allerlei merken zorgden er niet voor dat hij iets opschoot met zijn toestellen. Alleen maar lawaai en af en toe één mens verstaan. De Oticon Opn zorgt ervoor dat hij iedereen weer kan verstaan tijdens zo’n vergadering, zelfs als mensen niet van voren spreken maar van opzij.”

“Klant twee is een opticien in ruste met een flink hoorverlies. Ik mag hem al tien jaar helpen en nu was het weer zover. Eerst hebben we een toestel van het allerbeste niveau geprobeerd van het merk wat hij al had. Dit was wel een stukje beter, maar als hij tv keek en zijn vrouw vertelde hem iets, dan kon hij dat onmogelijk verstaan. Met de Opn pakte hij dit meteen!”

“Klant drie heeft het syndroom van Usher (een erfelijke aandoening die doofblindheid veroorzaakt [red.]) en is superblij met de zeer nauwkeurige manier waarop deze toestellen werken, omdat ze zeer precies kan lokaliseren waar het geluid vandaan komt. Met haar slechte visus is dit een heel belangrijk gegeven!”

Jolanda Hermens

Hoorus – Boxmeer/Malden

“Tijdens een training bij Oticon in Kopenhagen maakte ik kennis met de Opn: 30% meer verstaan van spraak en 20% minder luisterinspanning, dat klonk fantastisch. Het leek zelfs te mooi om waar te zijn. Oticon zou Oticon niet zijn, wanneer jarenlang onderzoek niet leidt naar een doorbraak in de hoortechnologie. Nieuwsgierig naar de kwaliteit van dit hoortoestel, liet ik mijn klanten de Oticon Opn ervaren. Het aanpassen gaat eenvoudig en het resultaat is direct merkbaar. ‘Staat ie wel aan?’ is een van de veelgehoorde eerste opmerkingen. Het geluid klinkt natuurlijk.”

“Van onze klanten krijgen wij veel positieve feedback. Men merkt dat het volgen van een gesprek minder energie kost. Doordat je minder inspanning hoeft te leveren, is het makkelijker om mee te krijgen wat er nog meer aan tafel besproken wordt, in plaats van maar één persoon te horen. Ook klanten die last hebben van tinnitus, ervaren een duidelijke verbetering. En hoe mooi is de directe koppeling aan je iPhone? Kortom, de tevredenheid is hoog en wat is er mooier voor een audicien dan mensen blij en zelfverzekerd de deur uit te zien gaan? Ik kan alleen maar zeggen: kom het zelf ervaren!”

“Wat Oticon belooft met de Oticon Opn wordt bevestigd door onze klanten”

Sandra van Spil – Klokkemeijer

Horend Goed – Krommenie

“Wat Oticon belooft met de Oticon Opn wordt bevestigd door onze klanten! Het multi-directionele systeem laat de hoorbeleving intact zoals een goedhorende deze ervaart. Onlangs hadden we een logopediste die zingt in een koor en regelmatig naar lezingen en presentaties gaat. Voorheen was het erg lastig om de klanken die zo belangrijk zijn in haar werk goed te horen en was het een crime om de dirigent te verstaan of de spreker vanaf een afstand te volgen. Na verschillende toestellen te hebben geprobeerd besloten we samen om de Oticon Opn te gaan beleven.”

“De nuances die het toestel laat horen in haar werk, zorgen ervoor dat ze weer kan doen waar ze goed in is. Diezelfde nuances laten haar weer meedoen in het koor en laten alle stemmen in harmonie horen. En tijdens een lezing had mevrouw geen last meer van mensen die door de spreker heen kletsten. Ze kon gewoon duidelijk volgen wat er werd verteld. Mevrouw wilde niets anders meer proberen en is razend enthousiast over haar Opn hoortoestellen.”

Wilgis Schoffelmeijer, Peter Vegt, Jolanda Hermens, Sandra van Spil-Klokkemeijer
V.l.n.r.: Wilgis Schoffelmeijer, Peter Vegt, Jolanda Hermens en Sandra van Spil – Klokkemeijer

Meer verhalen van cliënten en audiciens

Op het Nederlandse YouTube kanaal van Oticon vindt u enkele video’s met nog meer Oticon Opn verhalen van zowel cliënten als audiciens. Klik hier om deze verhalen te bekijken.

Reacties (1)
  1. Over het technische deel van mijn oticon intiga 10, 2012 zelf gekocht, ben ik erg tevreden. Echter van beide toestellen bladdert het verf laagje gewoon af.
    Ziet er niet uit, je ziet een transparante behuizing en wat erin zit.
    Zijn er meer problemen met afbladderende verf. Oticon wil wel voor 240 euro beide behuizingen vervangen, maar dat vind ik een flink bedrag. De toestellen waren zelf al een 1700 euro.
    En dan nag niet afbladderen na 6 jaar al een probleem zijn.
    Ik hoor graag of er meer problemen bekend zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer nieuws

Het verhaal van Frances: lees hier over haar ervaringen met haar Cochleair Implantaat

18 april 2024 | Het is oktober 2012 als ik sinds lange tijd weer de wachtkamer van de KNO [...]

Fluoroscopie biedt meerwaarde bij plaatsing cochleair implantaat

15 april 2024 | Duitse onderzoekers zien voordelen van de inzet van een fluoroscopisch beeldvormingssysteem bij het implanteren van [...]

Bernafon Encanta nieuwe hoortoestelfamilie uit de koker van Demant  

14 april 2024 | Demant het moederbedrijf van Oticon en Bernafon lanceerde afgelopen week tijdens een bijeenkomst in Utrecht [...]

Realistische reclames zijn een utopie, ook voor hoortoestellen | Column

11 april 2024 | De roep om realistische reclames voor hoortoestellen komt met enige regelmaat voorbij op sociale media. [...]