ANWB maakt (pech)service toegankelijk voor slechthorenden en doven

11 december 2024
Auteur: Rene van der Wilk
Leestijd: 1 min

Onderweg met pech? Of heb je vragen over je ANWB-lidmaatschap? De ANWB staat altijd klaar met persoonlijke hulp en advies, of het nu via de Wegenwacht is of de Ledenservice. Voor doven en slechthorenden is deze service nu toegankelijker dan ooit, dankzij ondersteuning via Nederlandse Gebarentaal en tekstbemiddeling via Tolkcontact Teletolk.

| Nieuws

ANWB pech slechthorenden en doven ledenservice gebaren tekst
.

Wegenwacht helpt iedereen weer op weg

Al meer dan 75 jaar zorgt de ANWB Wegenwacht ervoor dat mensen bij pech snel weer op weg kunnen. Met een netwerk van 900 monteurs kan pech online worden gemeld of telefonisch via de alarmcentrale. Het was al mogelijk online een pech geval te melden of naar de ANWB Alarmcentrale van de Wegenwacht te bellen.

ANWB pech doven en slechthorenden ledenservice gebaren tekst
Via een speciaal belportaal op de ANWB website is het 24/7 mogelijk te bellen met de Alarmcentra in Nederlandse gebarentaal of via tekst.

Voor mensen die doof of slechthorend zijn, is er sinds begin deze maand een speciaal belportaal via de website. Via dit portaal is het mogelijk gratis te bellen met de ANWB Alarmcentra n Nederlandse gebarentaal of via tekst. Deze service is 24/7 beschikbaar, ook in het buitenland.

Ledenservice biedt uitgebreide ondersteuning

De ANWB Ledenservice helpt bij vragen over producten en diensten, reisadvies, verzekeringen en meer. Ook doven en slechthorenden kunnen nu direct contact opnemen via de website.

Toegankelijkheid met Tolkcontact Teletolk

Tolkcontact Teletolk maakt de telefoongesprekken tussen klanten en de ANWB mogelijk. Dat kan door middel van gebaren- of teksttolken. Zo kunnen klantenservice-medewerkers net zoals gebruikelijk vragen beantwoorden, met als enige verschil dat ze via een tolk communiceren. Met deze verbeteringen zorgt de ANWB ervoor dat iedereen, ongeacht of iemand een gehoorbeperking heeft of niet, zorgeloos op weg kan.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer nieuws

Innovatieve precisie-instrumenten OTOARM en OTODRIVE ondersteunen KNO-artsen bij cochleaire implantaties

27 april 2025 | MED-EL en het Zwitserse medtechbedrijf CASCINATION AG lanceren twee nieuwe technologieën die de precisie en [...]

St. Antonius Ziekenhuis helpt zestig kinderen met buisjes tijdens extra operatiedag

25 april 2025 | Zestig kinderen kregen op zaterdag 12 april buisjes in hun oren tijdens een extra operatiedag [...]

Hyperacusis en misofonie: nieuw boek van James A. Henry brengt orde in geluidsgevoeligheidsstoornissen

24 april 2025 | Het recent verschenen boek The Hyperacusis and Misophonia Book levert een belangrijke bijdrage aan het [...]

Cochleair implantaat maakt volwaardig meedoen op werk mogelijk, luisteren blijft inspannend

23 april 2025 | Cochleair implantaten (CI’s) zorgen ervoor dat mensen met ernstig gehoorverlies volwaardig kunnen deelnemen aan het [...]