Onderweg met pech? Of heb je vragen over je ANWB-lidmaatschap? De ANWB staat altijd klaar met persoonlijke hulp en advies, of het nu via de Wegenwacht is of de Ledenservice. Voor doven en slechthorenden is deze service nu toegankelijker dan ooit, dankzij ondersteuning via Nederlandse Gebarentaal en tekstbemiddeling via Tolkcontact Teletolk.
| Nieuws
Wegenwacht helpt iedereen weer op weg
Al meer dan 75 jaar zorgt de ANWB Wegenwacht ervoor dat mensen bij pech snel weer op weg kunnen. Met een netwerk van 900 monteurs kan pech online worden gemeld of telefonisch via de alarmcentrale. Het was al mogelijk online een pech geval te melden of naar de ANWB Alarmcentrale van de Wegenwacht te bellen.
Voor mensen die doof of slechthorend zijn, is er sinds begin deze maand een speciaal belportaal via de website. Via dit portaal is het mogelijk gratis te bellen met de ANWB Alarmcentra n Nederlandse gebarentaal of via tekst. Deze service is 24/7 beschikbaar, ook in het buitenland.
Ledenservice biedt uitgebreide ondersteuning
De ANWB Ledenservice helpt bij vragen over producten en diensten, reisadvies, verzekeringen en meer. Ook doven en slechthorenden kunnen nu direct contact opnemen via de website.
Toegankelijkheid met Tolkcontact Teletolk
Tolkcontact Teletolk maakt de telefoongesprekken tussen klanten en de ANWB mogelijk. Dat kan door middel van gebaren- of teksttolken. Zo kunnen klantenservice-medewerkers net zoals gebruikelijk vragen beantwoorden, met als enige verschil dat ze via een tolk communiceren. Met deze verbeteringen zorgt de ANWB ervoor dat iedereen, ongeacht of iemand een gehoorbeperking heeft of niet, zorgeloos op weg kan.